Columbine....

Idag har jag skrivit tenta.... Det gick bra, förutom en fråga. Så det ska nog gå vägen!

Har kommit hem, druckit en kaffe och kollat på bowling for columbine av Michael Moore... Det var igår precis 10 år sedan massakern i Columbine ägde rum.
Det som slår mig är människors girighet och själviskhet... Människors behov av att "skydda sig" genom att ha vapen hemma gör att USA har blivit en nation med vapen och människor utan vett!
Att använda som enda argument att det är min rättighet att ha vapen och därför ska jag ha det, är ett argument som passar in på dagisnivå.

Människans strävan efter att tjäna pengar kommer aldig att leda till en hållbar utveckling för denna jord. Tjäna pengar för att kunna ge vidare är det däremot! Pengar ger ingen frid i hjärtat.... Om någon har hört talas om någon så är jag idel öra!

I mina öron just nu: Delirious - Majesy

Cheers och på återseende/ / Daniel

Kommentarer
Postat av: tina

Va kul med ett inlägg från dig! :) Håller verkligen med om det du skriver!



Hoppas det gick bra på tentan!

/Tina

2009-04-22 @ 08:57:29
URL: http://timonhome.blogg.se/
Postat av: Mammutten

Hej Daniel och Johanna. Va bra du skriver Daniel!!! Är så glad och stolt över er. Hoppas att du mår bättre nu Johanna. Älskar er!



/Marianne

2009-04-23 @ 10:56:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0