Optikern...och lite snor..

Ja...jag är ju halvblind! Haha...jag vet inte riktigt vad hon kom fram till. Hon förklarade allt, men det var så mycket olika benämningar så att jag inte riktigt hängde med! Men jag ska få en remiss till en specialoptiker...minns inte namnet! Jag skelar ju då "dolt" och ganska rejält med...man skulle ha 2, 4 var acceptabelt...men jag, ja hade 6! Plus att jag såg dåligt på nära håll förutom mina skelande ögon...vart ska detta sluta...

Just nu sitter jag på jobbet, med en treo som ligger och väntar på att få åka ner i min mage. Jag ska äta lite frukost här på jobbet så att jag håller mig till lunchen, som ni förstår så var jag hos optikern nu på möran.
Däremellan så har jag hunnit spendera hela 500kr på smink...tänk vad dyrt det är att vara fint! Men man får väl glädja sig med att sminket inte tar slut varje månad, iallafall inte för min del. Det var några månader sist som jag "fyllde på sminkväskan"
Nu blev det, 2 maskaror, en fondation, ett puder, ögonskugga, och en skumgummijoxa!

Hela jag längtar efter Daniel! SUPERMYCKET längtar jag!

Och föressten, varför måste jag bli sjuk HELA tiden, nu har jag inte tränat på flera veckor för att jag har den här sketna förkylningen fram och tillbaka! Jag som hade tänkt att träna imorgon...men vi får väl se hur det blir med den saken!

Igår så var vi i uppsala och hälsade på min kära kusse, hon har en så söt lägenhet om 20kvm. :)På söndag ska jag få träffa Jens - han verkar vara det bästa för henne. Hon är såå lycklig, det bara spritter om henne!

Nu måste jag snyta mig...föressten...på tal om det.
Idag när jag skulle hoppa på tågen från Kungsängen så var jag tvungen att spotta, detta gjordes bakom en pelare på perongen. (vad ska jag göra lixom...?)

Då kommer iaf en herre fram, följande fraser utbyts.
- Ursäkta
- Ja
- När du spottade där, vem tror du ska ta upp det?
- Men, det torkar väl? Vad tycker du jag skulle göra?
- Du får använda en näsduk och spotta i...
...Jag skakade på huvudet och gick vidare...

FY vad äckligt, ska jag hålla på och spotta i en schelten duk? och vart ska jag lägga den sen? I min ficka eller? Nä, nån måtta får det vara. Okej, att man inte spottar hipp som happ, men när man är snorig och verklige behöver !! BLÄ!!

Nu MÅSTE JAG SNYTA MIG!

HAHA
KRAM KRAM
Kul att ni läser

Kommentarer
Postat av: tina

Tack för din söta kommentar! Det känns bra att vara tillbaka i bloggvärlden! :) Såg att jag hade en gammal kommentar från dig, med en bild på vår skärmsläckare och dator. Kul att du hade hittat den i en annan blogg. Hade jag ingen aning om! :) Hoppas allt är bra med er och att det gick/går bra med skiktröntgen som du skulle/ska göra. Såg riktigt läskigt ut! Kram på er! :)

2009-10-01 @ 08:56:11
URL: http://timonhome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0