Saker som svenskar borde ändra på...

Det finns så mycket saker som är så härligt svenskt...
Men så finns det oxå saker som jag verkligen kan spy på när det gäller svenskar... Här kommer en kort lista:

- En äldre man ramlar bland en större folkmassa... (ingen bryr sig, alla går omvägar för att slippa hjälpa)
Lösning: Lev inte för dig... Lev för andra, då kommer alla andra må bättre och du oxå
Matt 7:12 "Allt vad ni vill att människorna skall göra för er, det skall ni också göra för dem."

-JANTELAGEN! Varför kan man inte få va bäst, störst och vackrast? Ingen ska känna att den är något... Inte konstigt att det är så många i Sverige som mår dåligt när man inte kan få en kram och få veta att man är duktig...
Lösning: Det kanske kostar på lite mer att bry sig... Men vem bryr sig när man genom att ge lite extra får så mycket mer tillbaka... KRAMAS MER!

-Klaga utan att göra någonting... Såhär i ekonomiska kristider är svenskar så duktigt på att klaga... Tror vi att saker blir bättre och att vi uppnår en högre lönsamhet när vi fokuserar på allt som e skit? Nej... Just det!
Lösning: Gör något åt saken... Uppmuntra mer... Fokusera på det som dina kollegor och anställda gör bra istället för att se det dåliga, då lovar jag att det vänder!

-Ett ord! SVININFLUENSAN... Så fort vi hör någon hosta... OJOJOJ... Det e svininfluensan... Jag kommer att DÖ! Bäst att SMSa mitt testamente och skicka ut till alla nära och kära!
Lösning: Men hallå... Lev livet istället och sluta oroa dig! Optimistiska människor lever i genomsnitt 7 år längre än pessimistiska människor läste jag nyligen i en undersökning!

Vid tangentbordet, den mer testosteronfyllda delen i DAJO!
Kärlek och välsignelse!

Kommentarer
Postat av: Anonym

AMEN broder:) Jätte fina kort på mina barn, tack! Johanna du är grym bakom kameran, ser fram emot att få framkalla så fina kort.

Kram från den kvinnligare delen av Wiberg (inte Anton)

2009-09-14 @ 13:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0