V 23+1


Igår gick vi in i vecka 24, alltså 23 fullgångna veckor plus en dag idag. (23+1)
När jag jämför bilderna från förra veckan, så ser man att magen växer så att det knakar! :) Det är ju inte precis så att jag märker att den växer över natten precis! Men tydligen!

Bebisen väger nu över 600 gram och är välproportionerad, men med tunn och ömtålig hud och ringa mängd underhudsfett. Nu börjar bebisen fylla utrymmet i livmodern och den är ungefär 30 centimeter lång från hjässa till häl. Hjärnan växer snabbt, smaklökarna är fullt utvecklade, finger- och fotavtryck fortsätter utvecklas. Inne i bebisens kropp utvecklar lungorna andningsvägarnas förgreningar och celler som producerar surfaktanter som gör att lungblåsorna (alveolerna) inte kollapsar när bebisen väl börjat andas luft.
KÄLLA:http://se.babycenter.com

 

Jag blir aldeles tårögd när jag läser detta! Helt ofattbart. Om bebisarna skulle födas nu, så kan dom överleva! COOLT VA?!!Underbart, men hörrni, ni får gärna stanna kvar i mammas mage några veckor till!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilket datum är bebisarna beräknade?

2010-11-25 @ 17:04:31
Postat av: Johanna

22 Mars :)

2010-11-25 @ 18:13:10
Postat av: Matilda - Nu med Bebis i magen ♥

Oj såg att min bloggadress inte stod med. Men det är jag Frizon-Matilda som undrade =).. Vi är beräknade till 16 mars så det kan bli väldigt samtidigt för oss ;)

2010-11-25 @ 22:25:56
URL: http://ombytlig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0