jadu...

Nu sitter jag här själv med mina älskade tjejer! Daniel är iväg på visningar, han börjar jobba idag! Vi bytte hans sista lediga vecka så att vi kan åka ner till kinna nästnästa vecka. Detta bestämdes iförrgår, så det är snabba vändningar. Inget vi planerat, men det var det som funkade för att vi skulle kunna träffa min familj. Dom har ju oxå ett jobb att sköta :)
Min brorsa och hans tjej kommer åka ner från Norge, så det passar perfekt!

Men det är svårt att vara ensam hemma med två små... dom sover, äter, bajsar, kissar, skriker och är vakna och sådär underbara som bara dom kan vara! Vi har räknat ut att det går åt ca 100blöjor i VECKAN! Helt är verkligen impad över dom som är ensamstående med tvillingar.
När man är två funkar det hur bra som helst, och endast ett barn känns som rena lyxen. Två barn är tuffare, och definitivt om det är två spädisar! Dom har lixom ingen lust att vänta in så att jag kan få äta min frukost utan skrik...eller kolla på resor utan att dom vill äta hela tiden. Känns som att jag matat i ett sträck sedan kl 11...Nu har äntligen Liv somnat...men då vaknar Amanda.

Lägenheten ser ut som KAOS - och JAG VET att man inte behöver ha det städat hela tiden. Daniel sa det innan han gick, låt det stå kvar! Städa inte idag!
Ska försöka, men om man har två av allt så blir det väldigt rörigt. Det står en barnvagn i hallen, precis så att det är svårt att komma in genom ytterdörren. Två bilbarnstolar precis vid toalettdörren, En hårdlift i köket som dom gillar att sitta i... Här i vardagsrummet är det två babysitters som även dom används. Plus ett välanvänt babygym! Nu är lixom lägenheten proppad...vi bor inte så stort, även om det är dom som har det ännu trängre.

Nu skriker Amanda, dax at byta blöja! Phu...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Åh Johanna. Jag kommer ihåg precis hur det var när man plötsligt blev själv med båda två. Längtar efter dem!!!!!

2011-04-10 @ 17:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0