18/2- FREDAG

Ni ska veta vad glad jag blir av era kommentarer. Det är superkul att se vilka ni är som läser bloggen!
När jag har tänkt efter vad syftet med bloggen är, så vill jag förmedla vår vardag för dom som är intresserade. Eftersom jag flyttade från min familj och vänner i Kinna upp till Stockholm för 5år sedan, så vet jag att det är många som är nyfikna just på vår vardag.

Ibörjan skrev jag rätt mycket om vår lägenhet, och inredning. Men nu blir det mest naturligt att skriva om livet som blivande tvillingförälder. Jag tycker själv att det är roligt att läsa andra tvillingmammors bloggar.
Graviditeten har gått så fort, men det har inte varit som jag föreställt mig. Man förstår nog inte riktigt hur kämpigt det kan vara att bära på ett, eller flera barn.

Det är många tankar som snurrar. Man drömmer MYCKET konstiga drömmar, haha...
Tex, så drömde jag att ena bebisen hade storlek 28 på skor när hon föddes...haha, nog för att hennes fötter var lika långa som hennes lårben vid första ultraljudet, men SÅ stora fötter hoppas vi inte på! ;)

Man får många uppmuntrande kommentarer, goda råd, och mycket stöd från människor.
Men dessa kommentarer är inte lika smarta att kläcka ur sig...

- OJ, TVÅ! Det kommer bli jobbigt!
(Vi VET, att det blir mycket jobb. Men det är faktistk inte så peppande att höra det från var och varannan som kommenterar graviditeten)
-TVÅ? Men, varför tvillingar på en gång?
(HAHAHA, precis som att man kan bestämma det själv)

Nu ska jag fortsätta vika in tvätten, sen käka lite lunch. Ikväll kommer några vänner hit och spelar Settlers!
Trevlig helg på er vänner!

Kommentarer
Postat av: annika (intersport)

Du är duktig som kämpar på:):) det kommer gå as bra för er alla 4 :)

2011-02-18 @ 12:27:25
Postat av: Marianne - också tvillingmamma

Det ÄR en stor omställning och jobbigt att bli förälder till en liten bebis men ABSOLUT INTE dubbelt så jobbigt med två bebisar. Kraaam

2011-02-18 @ 18:00:55
Postat av: madde

Strunta i konstiga kommentarer...barn är alltid fantastiska oavsett om man får två på en gång eller som vi som spritt ut tre stycken på 10 år!!!!kram till dej johanna!!!

2011-02-18 @ 18:20:40
Postat av: Lina

Jag säger såhär, dubbelt så mycket glädje! :)

2011-02-19 @ 22:03:36
URL: http://linaset.blogspot.com
Postat av: Majo

Det gäller att ta kommentarer och råd med en nypa salt... folk ska alltid lägga sig i och säga sitt, men som tur är så gör man som man själv vill i slutändan. Tänk på det sen när era små har kommmit! Ni kommer fixa detta galant, varför skulle ni inte göra det?!

Massor av kramar, Majo

2011-02-20 @ 16:50:39
URL: http://lillahultet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0