7veckor idag

Jag är så stolt och lycklig över min familj! Ni är verkligen det finaste jag har! Jag kan ligga och kika på mina fina flickor i evigheter, och tårar av glädje rinner ner för mina kinder.
Just nu ligger Liv och sover i bärselen på mitt bröst, Amanda sitter i sin babysitter och äter lite ersättning. Den damen vaknade kl 12 idag!! Haha, rena tonnårsfasonena alla redan! ;) Nä, men självklart så har hon ätit emellanåt, men somnat om i sängen direkt.

Det är lite kämpigt med förkylningar här hemma, tjejerna hostar. Ingen feber, och vi ringde sjukvårdsupplysningen 2gånger igår och frågade om råd. Men dom tyckte inte vi behöve åka in, dom kan ändå inte göra något på sjukhuset. Förutom att ge luftrörsvidgande om det skulle behövas, men dom har inte svårt att andas.
Vi fick iallfall sova mellan 00.40 och 05.30 i ett streck. Skönt!

Jag var ju på föräldrargrupp igår, och det var jättemysigt. Vi var 4mammor, det skulle kommit 8mammor, hoppas dom dyker upp till nästa gång. Efteråt var jag på BVC och vägde och mätte. Min goda vän Hannah var med och hjälpte mig med tjejerna! Alltid skönt med lite extra stöd!

Nu väger Liv 3570 och är 53.2cm lång.
Amanda väger 3720 och är 54cm lång.
Alltså ungefär den "normala" vikten och längden för en nyfödd bebbe!
Våra tjejer är så små och söta! :D


Bild från hembesöket.


Måste tillägga att jag gick dit och hem! 5,6km! Grymt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0