Gudmårning

Sitter vid köksbordet och äter min frukost samtidigt som jag njuter av lugnet. Efter en något kaotisk morgon sover nu våra fina prinsessor.
Nu på morgonen hade vi mysigt, läste bok och lekte tillsammans.
Jag la tjejerna i deras sängar för att sova, jag går ner och steker äggen... Då hör jag hur Amanda börjar hosta, och jag vet precis vad som komma skall. Jag bokstavligen flyger upp för trappan och drar upp henne ur sängen, och där kom dagens första spya på lilla mamma...

Ska prata med BVC imorgon, för jag tycker att det är lite märkligt att dom fortfarnde vid 8 månaders ålder lägger KASKAD-spyor. Det är lixom inte små fjöskräkningar här inte, utan fontäner rakt ut. Även om det inte var en kaskad denna morgon, så får det räcka med den igår på LIDL.

Undrar om det är något dom inte tål? För det är nästan alltid direkt efter maten. Ibland efter välling, ibland efter gröt/middag.

Är det någon som har en aning, eller liknande erfarenheter?


Kommentarer
Postat av: Kristine Yngfors

Åh va söta dem är i sina bodysar! Jättefina!



Åh, va tråkigt att de spyr så mkt fortfarande, kolla upp det! KRAM <3

2011-11-16 @ 13:39:38
Postat av: Lina Jensen

Hej! Min son kräktes kaskader från första måltiden. Kunde kräkas 10 gånger efter varje måltid, i varierande utsträckning. Han låg aldrig på mage eftersom han kräktes så mycket då. Sista gången han kräktes var efter 1 år. Det avtog och försvann nästan helt när han var 10-11 månader, men kom någon gång ibland till strax efter 1 års ålder. Jag tyckte det var jobbigt med allt kräk, på nätterna, ute på stan, hemma. Jag fick höra att om dom är välmående och går upp bra i vikt så är det inget att oroa sig för. Dock ska det ju avta med tiden och gärna försvinna innan ett års ålder. Hoppas dom mår bra och bara har en slapp magmun, är ju skönt om dom inte är allergiska... Lycka till! Kram

2011-11-16 @ 18:54:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0