BVC

Idag har det varit en fullspäckad dag.
Kl 9 befann vi oss inne hos Birgitta på BVC, det var dags för 6-månaders kontrollen.
Allt såg bra ut, och som gissat väger Liv ganska mycket mer än amanda.

Liv - 6240gram och 64cm
Amanda - 6010gram och 63cm

Anledningen till detta tror jag är för att Amanda inte har lika lätt som Liv att få i sig fast föda. Hon använder samma teknik som när hon suger på flaska och trycker ut maten ur munnen igen.
Men dom senaste dagarna har det blivit mycket mycket bättre och hon äter minst lika mycket som syrran.

Kl 10 var vi med föräldrargruppen och lyssnade på flourtanten, men tyvär så gav det mig ingenting mer än att det var trevligt att träffa andra mammor och barn!

Trots att jag var så trött så det snurrade i skallen så begav vi oss till Öppnaförskolan tillsammans med Hannah och Jeremiah. Vi var där och tjejerna åt mat, gick hemmåt vid 12:30.

När vi kom hem så visste jag att tjejerna var supertrötta, men för att jag skulle få en liten chans till sömn så var dom tvugna att vara uppe medans jag fick i mig mat!
Och tro det eller ej, men vi alla tre somnade som stockar vid 14:15, och vaknade inte förrens 16:15!! GLORY!! ;)

Om det är någon som är nyfiken på dagens mat och tidshema så är det här.

7:20
- fick väcka(!!) tjejerna.
- åt ca 1,5DL gröt tillsammans, vatten

9:00
- BVC besök

9:30
- Välling ca 110ml var

9:50-10:20
Liv sov i väntan på föräldrargruppen.

10:50-11:20
Amanda somnade i vagnen, sedan fortsatte hon sova i min famn på öppna förskolan.

11:45
- mat (detta är tillsammans)
1 Burk laxgryta
1/2burk pure,
1/2 DL gröt.
Vatten
Päron i nätpåse.

16:30
- 100ml välling
19 3DL gröt, 1/2 burk fruktpure,
vatten att dricka
smörgåsrån.

19:45 -
Amanda åt 100ml godnattvälling.



Vi har inga fasta tider, vilket vi tycker är skönt! Det funkar bra för oss, dagarna ser olika ut. Men just idag så blev det såhär!

Nu ska jag sova!
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0