Finaste

Nu sitter jag här och ammar Amanda. Liv ligger och sover, hon visade att hon ville amma, så det fick hon. Men hon sög bara någa sug, sen somnade hon! Amanda är på gång att somna hon med.

Jag kom att tänka på en av alla de knäppa saker man gör på nätterna... som igårnatt när jag vaknade och undrade förtvivlat vart Liv var.
Hjälp, hon ligger inte bredvid mig! Vart är hon? Ligger jag på henne? Har hon åkt in i täcket? (haha) Hjälp vad jag letade! Väckte Daniel nära till gråt i halsen,  vart är Liv? Han vaknade med ett ryck och började leta...tillslut kunde vi konstatera att hon låg i sin säng! Jag var verkligen förvirrad och hade panik där ett tag! Hjälp asså...

Daniel gör köttfärssås och spagetti, ska bli gott med mat! Men jag är så himla godissugen HELA tiden! Förssöker hålla mig ifrån det! När jag ser att siffrorna på vågen minskar hela tiden så blir jag ännu mer taggad. Första veckan använde jag mig av en Belly Bandit - gördel. Som verkligen var kanonbra! Först så kunde jag knappt stänga den, men efter bara några dagar så blev den nästan för stor! Den ger bra stöd för mage och rygg oxå. Nu har jag bara ca 1cm mellanrum mellan mina magmuskler, i slutet av graviditeten var det säkert 25cm!

MINA MÅTT:
Vikt
Innan grav: 72kg
9månader: 96kg
Nu: 79kg

Midjemått (vid naveln)
Innan grav: 92cm
9månader: 126cm
Nu: 102cm


Foto: Sofie Gustafsson


Foto: Sofie Gustafsson


Min snygging!!
Foto: Johanna Eliasson


Underbar!
Foto: Johanna Eliasson

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vilka underbara bilder både du och Sofie har tagit. Jag blir varm i hjärtat när jag ser er.

2011-04-06 @ 17:03:13
Postat av: Peter

Vilken fin tröja du har syster ;)

2011-04-06 @ 18:05:06
Postat av: Rebecka A

Galet med nätterna och barnletandet. jag känner igen det och komiskt nog vaknade jag flera nätter nu efter att ni fått era tjejer och undrade var min andra bebis var ... just det jag hade visst bara en ja :)

2011-04-06 @ 19:31:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0