Orka städa!

Jag dammsugar nog 5-6gånger om dagen, minst. Framförallt köket, övervåningen är inte lika noggrann. Våra små prinsessor stoppar allt i munnen, då menar jag verkligen allt från torkade brödsmulor till stenar....man kan ju undra vad njutningen med detta är?

Det jobbiga är att Liv är rädd för dammsugaren. Igen. Det räcker att hon ser den, även om det inte ens är igång. Men jag får helt enkelt skippa hennes rädlsa, alternativt dammsuga när dom sover.

Tänk om man slapp städa eller renovera, och om man bara kunde ägna sig åt dom finaste som finns! Familjen.
Men nej då... Den där trappan står och ropar på mig dagligen, måla mig nuuuu! Dom slitna råsa väggarna vill oxå få ny färg, spacklet i köket behöver slipas. För att inte snacka om den smutsiga micron som behöver torkas ut, köksluckorna som har smutsränder. Dom nersmutsade kuddarna i soffan...
Men, NEJ!! Jag skiter i det just nu, slänger mig i soffan bland dom smutsiga kuddarna, och njuter av lugnet, och "efter tio". Är det ngn som störs av vårt något ickeperfekta hem, så är det fritt fram att ta trasan och börja torka.

Skämt å sido, slappna av! Jag skriver till er, men framför allt till mig själv. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0