ONSDAG

Vi kämpar på här hemma med "Nappfritt", det är inte så lätt. Men flickorna är duktiga! Natten har varit helt okej, men natten tills igår var ju hur bra som helst! Så sov vi alla en hel natt utan ett endaste litet uppehåll, eller gnällande.

Inatt så har Amanda vaknat 4gånger, och Liv en gång. Det är väl säkert nappen dom saknar. Och jag vet inte riktigt hur jag ska göra på dagarna, bäst är det ju om dom inte får ha nappen alls. Men det är inte så lätt, tex nu så somnade Amanda hur enkelt som helst, men Liv har legat och skruvat sig och gråtit från och till i 30minuter. Till sist gav jag henne nappen, så att hon får någon sömn. Men dom får inte nappen när dom är ledsna, och målet är att innan veckans slut skall det varken vara napp på dagen eller natten.

Varför gör vi såhär då? Nappen har verkligen varit bra, och vi ångrar oss inte en sekund att vi började med den, men efter ca 4månader så har inte bebisar samma sugbehov som tidigare, och för oss är det bara en pina att behöva gå upp flera gånger per natt och stoppa in den. Men jag kommer sakna den, haha, jag tycker det är så gulligt med napp!
Framförallt när vi flyttar in i huset, och dom kommer ha eget rum, då vill man int springa upp och ner hela tiden!

 

Någon som vet om barn blir förvirrade om dom får ha nappen på dagen? Men inte på natten?

 


Den här prasslar och glittrar! Så fin!




Vink vink! :)

 


En trött liten Amanda.

 


Stora tjejer kan leka själva!

 

 


Kommentarer
Postat av: Svägerska

Dom är så söta och fina och goa!

Du är häftig Johanna som kämpar på! Hälsa brorsan och jag hoppas på att vi kan få ses snart!

2011-10-13 @ 23:15:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0