Eller?

Vet du det att när det är härligt då är det riktigt härligt, men när det är jobbigt då är det ritigt jobbigt!!!


Som nu på morgonen, Amanda har sovit hela natten. Liv vaknade jättetidigt och fick ligga i sitt rum. Men det resulterade i att hon var trött tidigare, jag la in henne och hon somnade direkt. Men Amanda ville INTE sova, hur trött som helst var hon men nej då!! Det var mycket roligare att stå upp i sängen, kasta nappen och hålla på att BÖKA! I 45minuter höll vi på, jag blev mer och mer irreterad, och så fort jag la ut henne i kylan så somnade hon!!! Men hon väckte Liv. 
Varför gjorde jag inte så från början? Jag behöver verkligen en stund för mig själv... Nu har iof Liv tystnat där uppe igen. Kanske att hon sover, eller så leker hon! 

Vad ska man göra i en sån här situation? Jag var ju inte inne i Amandas rum hela tiden, jag var ju ute och gjorde iordning mig. Men där och då, när bägaren flödade över DÅ BEHÖVDE JAG HJÄLP! Jag skulle vilja ha en knapp som jag bara kan trycka på, så att hela situationen pausas så att jag får en liten energiboost. 
Jag måste säga att det var länge sedan nu som jag kände mig såhär, men när jag blir stressad och inkörd i ett hörn, då hittar jag ingen utväg. 

Någon som har tips? Hur ska jag göra? Vad ska jag tänka på? Jag kan tippa på att jag inte är det första eller enda i världen som känner sig såhär då och då...


Tänk att ju VI fick tvillingar, undra varför? Känns inte riktigt som att jag är rätt person att klara denna utmaningen...

 


Kommentarer
Postat av: Jenny w

Jag ÄLSKAR DIG Johanna!!! Jag som alla andra mammor med flera barn i små åldrar KÄNNER med dig!!! Panik kan man känna ibland! Ibland OFTA och ibland känner man att det inte är någon match!;) Du är en FANTASTISK kvinna! ärlig, rolig, vacker ödmjuk,generös!!! Du är så mycket mer än det. Jag förstår att du blev välsignad med två fina tjejer. både du och Daniel är SJUKT SOFTA föräldrar som ser på saker från den ljusa sidan och inte komplicerar saker i onödan men det betyder inte att man för den saken skull inte kan tvivla på sig själv eller vara beredd att för stunden kasta in han duken och skriva in sig

på psyket!;) Du beskriver dina känslor så fint, skulle vilja ge dig en STOR kram!!! Jag har inga tips men jag vill säga att jag sett hur du utvecklats och jag är STOLT över att ha dig som min vän!!! ÄLSKAR DIG och Önskar dig en fin fredag med din FINA man!!!

2012-02-09 @ 12:21:41
Postat av: jenny w

Är det fredag idag?

2012-02-10 @ 01:48:27
Postat av: jenny w

Låter helsnurrig! Man har inte koll på dagarna här! Vi hade fredagsmys igår:)och när vi nu upptäckt att det är fredag idag, så blire fredagsmys ikväll med. Så då önskar jag dig på nytt en trevlig fredagskväll med maken!

2012-02-10 @ 11:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0