Febertjejer...

Idag hoppades jag på att Liv skulle vara frisk. Kände att hon var febrig, men tänkte ändå att hon kunde ha riktiga kläder på sig idag, istället för pyamas som dom hade hela dagen igår :). Så att vi kunde gå ut och leka lite smått...

När jag tog på Amanda kläder kände jag att hon var varm som en kamin! Godingarna! Nu leker dom så gott dom kan, men jag måste vara nära dom hela tiden, annars är det skrikfest! ;)

Fick i dom alvedon efter mycket jobb, Liv drar iväg så fort hon ser alvedonsprutan... Ganska gulligt ändå. Att hon vet att det är dags för medicin. Supparna bajsas bara ut, eller så spjänar dom så mycket att man inte ens får in suppen i rumpen. Att ta tempen är dömt att misslyckas, skrik och panik! Den termometern vi har hemma är batterina urkassa på, så den kan dö mitt i hela processen... Men när den funkar så tar den bara 10sek för att ge resultat. Vi drog till coop för att införskaffa i en ny häromdagen, men den tar 60!!!sekunder på sig, när jag tempade Liv med den sist så skrek hon tills hon spydde!
Örontermometer är totalkass, visar typ 36,5 när Liv hade 39... Haha

Nu ska jag lägga ut dom och hoppas på att dom deckar!


Kommentarer
Postat av: Lina

Testa flytande Ipren om du inte redan gjort det. Smakar gott och är därför lättare att ge än alvedon....

2012-03-21 @ 09:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0