Bärhjälp

 

Har fått låna denna bärsele av en kompis för att testa hur det är. Det är verkligen underbart! Det underlättar oerhört mycket! Vi ska köpa en eller två stycken, så att vi kan bära på varsin juvel!

 


 

Nu är vi inne på 3:e natten irad där vi alla har sovit 7timmar i sträck! Det är verkligen rena lyxen, och välbehövligt! Det är väldigt varierande när det kommer till när dom somnar för natten, ibland kl 19, ibland kl 23... men vi brukar ge dom ett sista nattmål precis innan vi går och lägger oss, så att vi vet att dom sover lite längre!

Daniel har börjat jobba nu igen, efter bara 4jobbdagar sen den 17:e mars, är det nog både roligt och spännande för honom att komma tillbaka till jobbet. Jag tror att jag kommer fixa detta bra här hemma. Och med hjälp av en bärsele kommer allt gå såå mycket lättare!

dag gick jag upp vid 7.30, käkade frukost och gjorde mig iordning. Färdig perfekt till att flickorna vaknade. Känns som en bra morgonrutin.

 

 

 

Nu på morgonen såg jag att Amanda hade gojs bakom båda öronen, men mycket mer på ena. Såg ut som var...och jag tycker att det ena örat är lite svullet! Någon som vet varför? Jag tänkte ta mig till BVC idag för att väga tjejerna, och då kanske det finns någon där som man kan fråga. Vi har ingen tid hos BVC, men dom har en våg så att man kan väga ändå.

 


Kommentarer
Postat av: Hanna W

Vad härligt med bärselen! :-) Och vad underbart att höra att de sover såå bra. Vilken lyx!



Be någon på BVC kolla på det, de kan ofta ha "extra akuttider". Testa att trycka lite försiktigt på örat när hon är vaken. Verkar hon ha ont? Vi fick tips om att man kan test-trycka på den där lilla "flärpen" på örat som sitter precis framför själva hörselgången. Verkar barnet ha ont då, kan det vara öroninflammation eller liknande. Ring annars till sjukvårdsrådgivningen, 1177.



Lycka till och hoppas det löser sig på ett bra sätt.



Stor Kram

2011-04-26 @ 09:55:47
Postat av: Helena

Ja jag skulle inte klara mig utan bärselen. Ovärderlig!!

Vår stora kille hade gojs bakom öronen men det var bara uppkräkt mjölk som hittat dit...

Kram och heja dig!!

2011-04-26 @ 10:17:56
Postat av: Maren

Köp ingen babybjörn original classic bara! Inte ergonomisk för din rygg! Det kanske inte märks nu i början men när dom blir tyngre är det en kass sele. Min har jag lagt på blocket igår och istället fått tag på en manduca. Den har magbälte sån att man avlastar på höfterna och bebisen sitter bättre! Den kan användas från nyfödd till 3 år. Babybjörnen tycker jag är alltför tung att använda nu när hon väger 7500 g.

2011-04-26 @ 10:48:44
Postat av: Maren

Men denna finns ju annars: http://www.babybjorn.se/produkter/barselar/barsele-miracle/miracle/



Jag gillar förresten din blogg jättemycket, så kul att se kort på era söta tjejer :)

2011-04-26 @ 10:55:06
Postat av: Majo

Bärselen är en underbar uppfinning, utan den hade jag inte fått mycket g-jort. Det går bra att ha barnet i den, stå och småhoppa och äta samtidigt- jag har provat :-)

2011-04-29 @ 23:16:40
URL: http://lillahultet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0