KAOS!

Den här dagen har varit helt okej, men det ÄR jobbigt att vara själv!
Dagen har sett ut såhär.


Dom tar så god tid på sig att äta, så det är ungefär det ända jag gör här hemma. Att ge dom mat!
7:00-8:00 Vi ger dom mat.
9:00 Dom vill ha ännu mer mat...
10:00 Jag går upp
11:00 -11:15  Amanda vaknar. Äter.
11:15-11:40  Badar Amanda, och gör morgonrutinerna. Ligga på mage, pratar, kikar i spegeln, lufta stjärten.
11:40-  Monica kom upp hit, och vi fikade lite! (Hannas goda och fina muffins)Amanda vill ha mat.
12:30 M går hem.
12:40 Liv vaknar. Äter.
13.00 Badar Liv, och gör morgonrutinerna.
13.30 Liv vill ha mat.
...oj, sen kommer jag inte ihåg mer än att dom bara sovit i korta stunder och varit väldigt gnälliga idag. Dom äter, under ungefär 30-45minuter. Somnar i 20minuter, vaknar hungriga. Så då är det bara att ge mat på nytt.  Men det är svårt att ge dom mat, hur ska man göra? Jo. både sitter i knät, men nu börjar dom bli så långa så att det inte går.

Jag lyckades sätta mig ute på balkongen i 20minuter, under tiden att dom vilade. Men inte längre än så...och det gör det oxå jobbigt, att jag nästan bara hänger inne i denna bunker! Det är så bökigt att ta sig ut. Tar minst 1timme från dess att man bestämt sig, för dom måste äta. Något jobbigt att äta i vagnen! Även om dom gjort det.

Just nu är jag så trött...inte egentligen så att jag skulle somna, utan bara trött på deras gnäll...jag VILL kunna hänga upp tvätten, och jag VILL kunna äta middag. Jag VILL kunna gå ut, men allt är bara såå jobbigt! Jag vill även finnas där för dom, ta upp dom i famnen, men hur lätt är det med två? När man väl satt sig i soffan med en för att mysa, då börjar den andra gnälla. JAJAJA, nu fick ni läsa mitt gnäll.

Vill bara att Daniel ska vara hemma helt enkelt! Typ hela tiden, och inte jobba! Någonsin! Bara vara med oss!

Daniel har visning och kommer hem till 19:30. Men han var hemma en stund i eftermiddags, så det var skönt. Jag måste ner och fixa en grej med styrelse, men jag orkar inte! Tjejerna är väl inte direkt nöjda där dom sitter just nu...ååhh...

Kommentarer
Postat av: Maren

Hej! Jag försökte kommentera på fb men av någon anledning försvann inlägget en sekund efter att jag la dit det. Jag skrev iaf så här:



Jag skall verkligen inte uttala mig om tvillingar men jag håller med Susanne: Det blir bättre! När dom blir äldre äter dom snabbare och mer regelbundet. Håll ut bara, du är grym! Om några månader kan du skratta och busa med dina tjejer och även om det fortfarande är tufft och mycket att göra så glömmer du bort det på sekunder när du får sån underbar respons från dina barn :) Grattis i efterskott förresten!

2011-05-31 @ 20:44:03
Postat av: jenny w

KRAM till dig Johanna, du är fantastisk!! Vad önskar du dig i present?

2011-06-01 @ 20:24:40
Postat av: Camilla

Hej! Tycker du gör ett grymt bra jobb, jag har också fått tvillingar och min sambo börjar att arbeta 1 februari, får se hur det går. Än så länge funkar våra rutiner att de ska sova o äta ungefär samtidigt, funkar okej ändå trots att de är snart 10 veckor men självklart inte alltid eller på pricken såklart.

Sköt om dig !

2012-01-13 @ 08:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0