Öppna förskolan!

Idag har vi varit på Öppna förskolan, något som både jag och tjejerna tycker är roligt och givande! Det var sångstund vid 11, men det var mycket roligare att kolla på alla andra än att ägna uppmärksamheten åt mamma! haha Jag har som jag nämnt tidigare, egen bil denna veckan!

Eftersom vi köpte ny (begagnad) bil för snart en vecka sedan så har vi för tillfället två bilar. Vi ska sälja volvon snart, men just nu så njuter vi av att ha två. Daniel tar volvon till jobbet och jag och girlsen har mondeon till våra äventyr! Jag känner det själv, och ser det på tjejerna att dom mår bra av att inte bara sitta hemma hela dagarna!


Här är det matdags på öppnaförskolan. -Lasange! Det blev fruktpure till efterrätt, och sen äpple på det.
Man tar med sig egen mat, till både sig själv och barnen. Kaffe och bulle kan man köpa där till självkostnadspris.


Lektajm!
Vad gör Amanda?


Man blir trött efter några timmar bland nya kompisar. Efter lite skrik och protester så somnade dom tillslut i bilen påväg hem. Sov sedan ute i sina bilbarnstolar.


Dagssömn är inte lika stort behov längre, för ca en månad sedan hade dom vakenperioder på ca 1,5timme. Men nu är det snarare 4timmar som gäller! Även fast jag försöker lägga dom när jag ser att dom är trötta så vill dom inte somna, och för mig gör det inte så mycket om dom kommer upp och leker igen. Bara dom inte gnäller, för då blir det bums i säng igen! ;)





Efter ca 40minuters sömn så är man såhär pigg och glad! :)




VÄRLDENS finaste flickor! Vi är så otroligt stolta över er!




Brottas är roligt!




Världens gladaste Amanda!



Även fast denna bilden inte har allt med dagens händelser att göra så kunde jag inte låta bli.
Liv är så otroligt söt här, tycker nog att det är väldigt spännande att sitta på pappas axlar!




Den här braiga saken såg jag på min vän Helenas blogg. Jag köpte en igår och den är Succe! iallafall för Liv, och när det är Päron i den!
Man stoppar i frukt i den lilla nätbehållaren och så kan man suga och bita på frukten och få i sig all god saft, men man slipper alla bitar! Hur bra som helst! Tyvär är den dyr, så det fick bli en. (kostar 99:- på babyland)

 

 

Nu ska jag vila, om Liv nu somnar där inne. Amanda somnade så fort jag la henne på kudden. (som det alltid är numera)
Medan Liv lever rövare i sängen, bökar och ålar, kryper in i hörnen och slår sig, skriker och gapar...haha tillslut så somnar hon av ren utmattning...Älskling då!

 

---UPPDATERING--
---Gick in till Liv nu, och tog upp henne.
Hennes hjärta slog fort och hon var alldeles anfådd.
Viskade i hennes öra att man måste sova middag, för snart kommer pappa hem och då vill han mysa. Viskade och sa hur duktig hon är och hur mycket jag älskar henne. Berättade för henne att jag skulle lägga henne ner i sängen och att hennes gossa (gossedjuret) finns där bredvid henne. När jag la ner henne, så höll jag hennes hand, vyssa lite, och satte igång speldosan. Hon somnade med en gång ---
---LYCKA!---

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0