Vad gör man?

Vad gör man när man inte pallar mer? När jag är sjuk och barnen är sjuka och man inte orkar mer? Dom bara gräter och gräter, vägrar att äta och är griniga! Jag gör allt men inget funkar!
Daniel kom hem en sväng, men var tvungen att dra efter 15minuter...

När jag pratade med en läkare på BvC att tjejerna matvägrar, så sa hon att vi inte skulle ge dom något att dricka mellan måltiderna (vilket jag självklart struntar i nu när dom är sjuka). Men att vi även ska lyfta bort dom från matstolarna när dom matvägrar, för hungriga barn äter säger hon...

Jag sa att det pallar inte jag, för då blir dom bara grinigare. Då kom hennes svar, -ja, men det är det staten betalar dig för. Att du ska vara hemma och ta hand om dina barn! Visst...

Jag kan vara hemma med barnen utan pengar, det spelar ingen roll (förutom att vardagen ska gå ihop) det är kalset som är jobbigt!

Jag testar att ge dom den lilla mat som dom äter utan protest.... Men jag tror inte resultatet blir som dom önskar på bvc...


Nu vill jag bara sova...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Stor kram!

Men du, om de är sjuka så behöver de inte äta. Satsa på dryck och kanske glass/frukt och det de vill ha.

2012-04-13 @ 17:56:42
Postat av: Maria

Hej!



Jag heter Maria och är Sofies kompis från Island. Jag har en son som nu är 17 månader. Häromdan var han sjuk, jag skuk och min man i Spanien. Det tog 1 1/2 vecka innan han blev bra igen så alltså 12 dagar av mig ensam inne med min lilla sjuka gubben som bara skrek och skrek. Jag blev galen (höll inte på utan BLEV galen).



Tyvärr kan jag inte göra nått för att hjälpa dig :( Men ville bara sägja att jag nästan förstår dig, jag hade ju bara en liten sjuk och inte två! Jag gick till doktorn och fick hjälp för mig själv och inte bara sonen.



Så ville jag bara sägja vilken ond kvinna! Man ska väl inte sägja så?! Staten betalar väl henne för att hjälpa dina tjejer?!

2012-04-13 @ 19:34:48
URL: http://markaria.wordpress.com/
Postat av: Jenny w

jag hade garanterad lackat på den tanten! sa du inte till henne att hon skulle stoppa upp den meningen någon annan stans?!

2012-04-14 @ 16:35:11
Postat av: Anonym

Man får bryta ihop och tillfälligt ge upp. Snart vänder det och dina älsklingar och du själv får må bra igen. Alla föräldrar känner som du någon gång, har man tvillingar lär det ju vara lite oftare. Gör det som funkar. När dom är sjuka finns inga regler. Glass? Pannkakor? Bara pasta? Nyponsoppa? Hoppas det vänder snart, jag är imponerad över att du alltid annars verkar orka så mycket och vara så positiv. Ta hjälp av allt och alla när det behövs, var rädda om er! Håll ut. Snart är dom stora. Även om små barn=små bekymmer och stora barn=stora bekymmer, så blir allt enklare när dom blir äldre!

2012-04-14 @ 16:39:27
Postat av: Marianne

Lilla familjen då. Äsch att min bil skulle paja just när jag hade kunnat hjälpa dej i fredags. Den där BVC- tanten, den skulle jag vilka träffa. Säger hon något oläpligt kommer jag att hugga i. Nu somnar jag. Zzzzzzzzzzzzzz

2012-04-15 @ 01:02:37
Postat av: Jenny w

känner att jag så här (mitt i natten;) vill förtydliga min tidigare kommentar om att be Damen i fråga att "stoppa upp den kommentaren där solen sällan lyser". Jag hade självfallet inte uttryckt mig på det viset utan på ett mycket myndigt och diplomatiskt sätt frågat damen om hon haft en dålig dag och vad senap hon mena med det? TUR för Damen på BVC att hon sa det till "rätt" mamma. En mamma som låter det rinna av henne som vatten på en gås!

Marianne, om det funnits en like knapp till din kommentar så hade jag tryckt på den!

Nu kanske Johanna tycker att jag ska skaffa mig en Egen blogg. Men då säger jag att det är tur att du har en så jag kan vara uppe hela natten och stalka dig. KRAM!!

2012-04-16 @ 00:15:01
Postat av: Johanna

Hahaha!!

Tack för att du är du Jenny! Jag älskar dig!! Haha

2012-04-16 @ 07:44:47
URL: http://dajo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0