Livet är en fest!

Igentligen kan det vara dumt att jag uppdaterar min facebook, eller blogg när det är jobbigt. För då är det det folk tror, att det är jobbigt hela tiden.
Men när det är jobbigt, så är det så jobbigt så att jag tror att jag ska gå under! När man själv är trött, känslig och noll i tålamod, då klarar man inte av förkylda små tjejer, med gnället i strupen hela tiden. Att nätterna har varit katastorfala den senaste tiden är ju inte direkt ett plus.
Dom går om varandra, förvisso har Liv sovit hela nättern två gånger irad nu. Men inte Amanda. Natten till idag såg ut ungefär såhär...

19:30- dom somnade utan set minsta motstånd.
21:30- vi la oss för att få någorlunda med timmar
22:00 - Amanda vaknade, somnade om 24:15. Inget funka, åt lite mat, spydde upp mat eftersom hon hostar så...
Sov till 5, spydde av hostan två gånger efter detta. Somnade om, då vaknade Liv vid 6... Grät, inget var bra. Åt lite välling efter mycket lekande med flaskan, vi la in henne, hon grät och tillslut somnade hon.
Dom vaknade sedan vid 7... Gooodmorgon!

Nu sover dom ute i vagnen, jag har ätit lite frukost. Det tar ca 1,5h från det att man vaknar tills att dom är klara. (då har man inte hunnit äta eller ta hand om sig själv)

Känner mig stressad mer eller mindre hela tiden. Man vet lixom inte hur länge man kan sitta och ta det lugnt innan dom vaknar.

Jag försöker strunta i hemmet, och ta hand om mig själv. Men när ska hemmet göras då? När Daniel kommer hem, så umgås vi hela familjen. Sen är det läggdags för tjejerna, matlådan för morgondagen skall tillagas och vi ska umgås.
Jag kan säga en sak, om inte Daniel varit den man han är hade detta aldrig funkat! Han brukar ta det mesta på nätterna, vilka män gör det? När man ska upp och jobba dagen efter? Jo, MIN! Den bästa!

När vi kom hem från en veckas vistelse i kinna under julen, då var jag så pigg, glad och hade massor av energi! Jag längtar efter att ha min familj närmare! Pappa, mamma och mina bröder! Tänker på ett en miljon gånger om dagen! Älskar er!

Nu ska jag upp och göra iordning mig, hänga tvätt och sedan drar jag och mina brudar på lite galej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0