Sjuklingen

Lilla Liv godingen är sjuk. Hon har hög feber och lite utslag, samt en blåsa i ena handen. Vi åkte in till Jakobsbergs närakut igår så att dom fick titta på henne. Vi hade nämligen väldigt svårt att få i henne all form av mat och dryck. Det gick inte att ge henne föytande alvedon för det kräktes hon upp, vi kunde inte tempa henne, för då skrek hon tills hon spydde! Det enda som funkade var glass från lördagens kalas :), eller om vi gav henne fruktpureer, Stackarn!
Läkaren sa att det var streptokocker. Vi ska hämta ut en salva idag som vi kan smörja på utslagen.

Jag bad även läkaren kolla på mina konstiga utslag jag har på min axel, tänkte om det hade ett samband med Livs. Men han sa att jag hade bältros... Och att det tydde på att jag var stressad, trött och påväg att bli utbränd!?! Kanske dags att börja ta hand om mig själv lite granna... Men hur jag ska göra det, det vet jag inte. För vardagen är ju som den är, och det är inte så mycket man kan ändra på. Daniel hjälper ju till så mycket han kan, tar dom på nätterna och när han kommer hem så slappnar jag av och "ger över allt" till honom. Min älskling, min klippa!!

Idag vabbar han för Liv, jag hade så svårt igår. Amanda fick ingen uppmärksamhem alls, kröp bara omkring med sin nappis. Godingen. Märkte att hon var avis på att jag bar omkring på Liv hela tiden, skulle oxå upp i min famn, sno Livs napp, klänga och gosa.

Idag blir dagen bättre, det bestämmer vi!

Punkt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0